Spørgsmålet
Dan Meyer nylig stillede mig spørgsmålet.
Hvis nogen ellers var nysgerrig: ja, jeg er. Effektiv nu.
Hvis nogen er nysgerrig, hvorfor du komme i kontakt. Jeg vil være glad for at tygge fedt.
Shifting Prioriteringer
Ellers var det bare tid. Livet går videre. Prioriteter skift.
Og sikkert også andre røster egner sig bedre til state-of-uddannelse konversation spil og få mere værdifuld / rettidig ting at bidrage end jeg er i stand til at gøre på dette tidspunkt i mit liv / karriere.
Mine børn, mine elever
Don't get me wrong. Jeg stadig blog gerne sindssygt. Det vil bare være et andet sted.
Men mine dage som en edu-blogger er nu officielt i datid.
Alle, at tidligere "tænke:" lab "blogging energi vil nu blive dedikeret 100% til min Kiddo (og hans bror / SIS-til-være), og til min HS engelske studerende (hvert år):
de "kaniner og Cheshire katte" blog (desc: 3 sektioner af Hon Eng 10 fokuserede primært på Joseph Campbell's "Hero rejse" og en bred vifte af klassiske 'Brit lit' læsninger) den "passere konkylie" blog (desc: 2 sektioner af »almindelige« Eng 10 med det samme fokus som ovenfor, blot med en lidt mere konservativ tempo Re: oplæsninger, længden af de studerendes svar, osv.)Kom og besøg, hvis du ønsker
Du er velkommen til at svinge med på noget punkt.
Selvom jeg ikke fokuseret på stemmer uden at være »det punkt« af øvelsen eller fremme 'flade klasseværelser «i sig selv, er du velkommen til at tilføje din stemme til den kommentar, mix, så længe det ser ud
teknisk relevante for discussionappropriate i ånden Re: hvorfor disse blogs findes i den første placefocused på de studerende, ikke migNoter:
Pr. 8/26/08, er vi i vores 2. uge i skole. Dette er den første uge, hvor de er forpligtet til at reagere på flere stillinger. 2 blogs vil forblive åbne / aktive hele skoleåret (med et par uger som ' ekstra kredit 'uger, når den studerende har brug for en pause, semester eksamener pop up, etc.) .6-8 prompter får hver uge. Svarene er altid på grund af Mon @ 8:30 (selv om vi har en lang weekend). Hver lynhurtig følger en bestemt formel: set-up, udfordring, længde, vink, etc.Topics / provokationer er tænkt som et supplement klasse diskussion, fremmer SAT vocab vedtagelse, og tilbyde mine elever en måde at inddrage hinanden 24 / 7 på måder, som de typisk 10. grader kan ikke blive udsat for endnu. Alt dette sker med et øje på at de er en del af en konkurrencedygtig college-Prep uafhængig skolemiljø og se fremad mod at forberede dem til at være fleksibel på universitetsniveau. Det er også giver mig mulighed for at begynde at tilpasse ressourcerne til alle individuelle studerende: gymnasier, der vil passe deres personlighed, bøger / film, som de bør overveje, der beskæftiger sig med stress i skolen / liv, og udfordre dem til at tilføje en central idé at fremtidige klasse discussions.Posts er identificeret i en W1, # 5 mode ( "Uge 1, Entry # 5) til at hjælpe de studerende med at holde styr på, hvor mange de har gjort hver week.Students sorteres baseret på # og kvaliteten af deres kommentarer hver uge, og du kan finde alle relaterede indplacering info på bloggen. Jeg holder streng regneark (osv.) til at spore dette, idet jeg vil modtage op til 150-200 bemærkninger om ugen, når året henter hastighed og behovet for at sikre, at alle får den kvalitet, de har earned.I forsøge at svare - inden for det oprindelige kommentar - til alle studerende svarene før midnat lørdag (da jeg er oversvømmet på søndag aften, og kan ikke gøre dem alle retfærdighed på dette tidspunkt). Studerende, der søger feedback typisk indsende deres svar b / w Man-lør, andre kender i forvejen, at det er hit-or-miss sidste lørdag, om jeg vil skrive dem et personligt svar. naturligvis enestående / slående studerendes svar kan fange min opmærksomhed, selv om søndagen, hvilket ofte fører til mig at bryde denne reglen. Studerende navne er aldrig brugt, ligesom vi heller ikke fremhæve / name vores skole. Alle de studerendes svar er givet en første-mølle-tjene navn (dvs. "Student # 7 osv.), som jeg redigere i, inden de offentliggøres. Alle kommentarer er modereret.Thank You
Som jeg sagde i mit sidste indlæg, tak.
Jeg har været meget heldig at have dette netværk tilbyde mig en plads på "bordet".
Og mine elever / barn (REN) er de bedre til det.
PS
Jeg har ingen intentioner om at fortsætte med at edu-blog her på "tænke:" lab "efter i dag.
Jeg mener, det svarer til en bemærkelsesværdig 'akademisk' grad, at jeg har været velsignet at opleve i de 3 år og kræve mange mentorer, venner og kolleger fra denne proces.
Den tekniske årsag jeg holder mig "tænke:" lab "i live, er for arkivering grunde, og at en række andre blogs jeg har brug" tænke: "lab" som en "moder" URL, herunder min kiddos 'blog. Således vil Typepad fortsætte med at modtage min årlig betaling selv om alle de nye blogs (herunder min 2 klasseværelset blogs, der er nævnt ovenfor), vil nu være WordPress.com websteder.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar